Khamis, 21 Julai 2011

Dah baca belum..?

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera kawan2...

haai kawan2 hari ni saya nak kongsi tentang suatu perkara yang selalu kita alami...

Kawan2 dah baca antara petikan artikel muka depan harianmetro hari nie..? Saya xpasti tentang suratkhabar yang lain plak..Tapi jom baca antara petikan suratkhabar hmetro hari nie seperti di bawah :

IPOH: “Tolong wan, adik sakit..., tolong adik...,” jerit kanak-kanak berusia tiga tahun kepada neneknya selepas diseret sejauh hampir 100 meter oleh van dinaikinya menyebabkan kulit kepalanya terkoyak sehingga menampakkan tempurung kepala, pagi kelmarin.

SAMBUNGAN boleh lah layari web seperti berikut http://www.hmetro.com.my/articles/2011072101063520110721010635/Article ...

Huh, saya cuma teringat akan anak2 buah saya yang setiap pagi naik van seawal 6.15am untuk ke sekolah apabila baca akan artikel seperti di atas...Adik2 anda atau anak2 buah anda macam mana plak....?

Pesan saya, adik2 kecil atau besar tolong berhati-hati walau dekat mana pun berada...hati2, yah...!

sedih baca artikel nie, adik ni kecil lagi...ermm, tapi saya amat kagum dengan adik nie, semangat dia kuat...!


Yang pasti semua kena take part dalam perkara2 keselamatan...! Ini semua dugaan dari Allah SWT & redha atas apa yang berlaku...yang paling penting baca doa juga walau apa yang kita buat, tapi itu semua kuasa Allah..!saya juga turut bersimpati dengan kejadian ini...

Jom sama2 kita doakan untuk adik Muhammad Haziq Aqasha Muhamad Sazali & keluarga, moga dia kuat & tabah untuk hadapi perkara sebegini...serta sihat walafiat seperti sedia kalauntuk jalani hidup, kagum dengan dia..!...Amin Ya Rabb

Yang Baik itu datang dari Maha Pencipta, Yang Buruk itu kelemahan & kekhilafan diri sendiri...
~Wallahualam~ 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mantap tak?