Ahad, 7 Ogos 2011

Nak tahu pasal isu HALAL plak...

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera kawan2...

Salam Ramadan2 Al-Mubarak sahabat2 sekalian...
Dah masuk puasa ke-7 kan dalam bulan Ramadan kali ni...kejap bukan...?
Moga2 semakin banyak amalan kita bertambah dari hari ke hari ya...& jangan lupa muhasabah diri...


Hari ni nak kongsi pasal benda yang penting....




Antaranya berkenaan dengan isu halal, korang bolehlah baca kenyataan atau pun info2 terbaru mengenai isu2 semasa macam STARBUCK COFFEE yang korang sendiri tak jelas ...dekat link ni http://www.halal.gov.my/v3/

Yang pasti kalau tak yakin juga tentang sesuatu perkara, baik telefon terus di JAKIM...! kalau tak silap saya kawan saya pernah cakap dia akan mesej tentang sesuatu produk dekat JAKIM kalau dia tak yakin halal ke x...info tu korang boleh tengok dekat http://www.islam.gov.my/ ...ada nombor telefon, macam2 ilmu boleh tanya & kongsi juga...       

Jadi korang boleh dapat macam2 sebenarnya dekat web JAKIM ni, boleh tahu waktu solat, koleksi hadith, senarai khutbah Jumaat & macam2 lagi...huhu, Janji kena rajin2 lah search dalam web tu ya...!

Saja berkongsi sebabnya, kita selalu search atau layari web2 yang terlalu popular macam facebook kan....?Jadi tunggu apa lagi,  Jom luangkan masa anda untuk baca2 benda yang kita tak tahu & ragu2, InsyaALLAH ada info2 yang kita memang nak tahu...

Sekarang ni, teknologi tu berada di hujung jari...



Kalau tak ada info tentang yang kita nak cari tu, ringan2 kan lah tangan anda nak telefon JAKIM atau mesej untuk tahu lebih lanjut atau tanya ustaz2 ya...! Jangan sombong okkayy! Kalau ada info yang saya tak tahu tu bolehlah kongsi ya dekat blog saya, saya amat alu-alukan...! Saya pun baca sikit2 jeer...hehe

Ok, nak tahu apa yang saya jual cuti2 ni, boleh lah klik link ni http://jombeliproduk.blogspot.com/ ...
Nak tempah dekat saya pun boleh, jangan lupa tu...!

Nak tahu tentang buku kanak2 atau tutorial jahit baju ke & sebagainya boleh lah klik link blog kakak saya ni http://zakiahags.blogspot.com/ ...

Jangan lupa bertanya pada Ilmuwan2 ya kalau kita tak tahu & jangan lokek plak kalau orang nak tahu ya...
" Tangan yang memberi kan lebih baik dari tangan yang menerima"...

Selamat Berbuka puasa...!

Yang Baik itu datang dari Maha Pencipta, Yang Buruk itu kelemahan & kekhilafan diri sendiri...
~Wallahualam~

Dah lepas baca, sila klik iklan dibawah ni ya...









 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mantap tak?