Sabtu, 30 Julai 2011

Jom Exchange Review Alexa, sama2 meningkat...!

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera kawan2... Haaii malam2 ni saya nak cerita pasal alexa...Yang perkenalkan benda alah ni dulu dekat saya ialah kawan sengal lagi sengal iaitu Shahril Zaabar@Mr. Aril...hehe atau boleh ke blog dia http://softwarefordummies.blogspot.com/ ...walau dia xpromote blog saya, saya tetap promote blog dia...hehe guarau2.. Tapi itu bukan isunya, saya nak cerita apakah itu http://www.alexa.com/ ...senang nak fahamnya, kita boleh tahu traffic rank blog kita dekat dunia & di Malaysia...best bukan...? Jadi, apa pentingnya review alexa plak ni? Dengan review alexa korang bolah naikkan rank blog korang & sahabat2 yang lain, yang terlebih paling penting boleh tolong geng2 blogger yang baru mahupun memang dah otaii untuk naikkan rank, yelah tolong sama2 member kan...hehe... Jadi, jom la kita exchange review alexa !!!. Sahabat2 review alexa blog saya, then saya akan review alexa sahabat2 semula ya...InsyaALLAH... Jom belajar review...! 1) Pertama, sila klik LINK dibawah...
Lepas tu korang akan jumpa macam gambar dibawah lepas klik LINK, mesti sama tau...
Sahabat2 boleh nampak rank saya di dunia & di Malaysia, nampak x..? xnampak, kena pakai kanta lah....haha
2) Berikutnya sila klik REVIEW macam gambar dibawah...tekan tau...!
3) Lepas tu korang kena klik dekat WRITE A REVIEW macam gambar dekat bawah ni...
4) Dah selesai klik WRITE A REVIEW, dia akan muncul plak macam gambar dibawah ni... korang boleh login melalui Alexa Account atau Facebook... Haa pilihlah mana2 yang mudah ya...hehe, kalau xda Alexa acc, gunalah Fb acc & bla...bla...
5) Sahabat2 sekalian, isi lah bahagian2 yang diorang suruh isi tu, macam review headline, comment & bla..bla...haaa yang paling penting saya nak 5 star tau untuk SITE RATING...! hehe...ingat tu...!
Then, submit tau macam gambar di bawah ni...jangan lupa plak...!!! hehe
6) Lastly, kalau dah review untuk bog saya, plzz komen2 lah dekat entri ni atau entri terbaru blog saya ya...atau bolehlah menjerit dekat shoutmix chat tu...! hehe, nanti saya review blog kalian2 plak...InsyaALLAH...yelah manusia kan, takut lupa plak nanti...hehe
Kredit kepada mereka, mudah saya nak faham & yang penting pemurah nak terima & bagi ilmu2 baru ni..hehe
Jadi tunggu apa lagi...? hehe jom sharing2, sebab SHARING is CARING, CARING is LOVING...hehe
Jom EXCHANGE..!
Yang Baik itu datang dari Maha Pencipta, Yang Buruk itu kelemahan & kekhilafan diri sendiri... ~Wallahualam~

7 ulasan:

.: Tuan Aril :. berkata...

Jom3..kt exhchange=)

Azmi Agsa berkata...

ok abg shahril...hehe

Hana teen top berkata...

tak dapt lah login guna facebook...dah login tapi takde paparan setersnya pown...:(

Azmi Agsa berkata...

ouh ya, tapi saya buat boleh...owh atau pun saudari terlupa untuk ALLOW POP UP BLOCKS FOR ALEXA?mungkin sbb itu saudari xboleh pg ke langakh seterusnya...

kalau xboleh lg, cuba saudari tutup akaun fb dulu, then buka bila diminta mcm dlm step ke 4...saya dah cuba cara memasuki melalui akaun Fb mahupun ALEXA, alhamdulillah kedua-deua berjaya

Hana teen top berkata...

dah dapat sign in...tapi msalah sikit...sebb aku tak tahu nak letak apa kat ebnda alah nie review headline..aku tak paham...huhu..dan yg kat Comments..tak tahu nak komen pa..huhu

Azmi Agsa berkata...

laaaa tu keer...hehe letak jer apa2 ya....janji 5star, ok x?hehehehe

ahmadhiSyam berkata...

dh review blog anda. hit me back!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mantap tak?