Ahad, 3 Julai 2011

Malaysia Boleh...!

Assalamualaikum wbt & Salam Sejahtera kawan2 yang dirahmati Allah SWT sekalian...

Hari ni saya nak cerita pasal match second leg antara Malaysia (Harimau Malaya) VS Taiwan...
Semangat x semangat, haha saya rasa ramai yang kecut perut tengok...

Itupun saya tengok dekat TV2, haa macam ni best TV kerajaan sediakan siaran langsung bila Malaysia lawan..hoho dekat mana2 pun..

Masakan kena asak dari awal tue..huhu

Ceritanya bermula...
Malaysia main dah cantik lepas leading gol dijaringkan oleh Aidil Zafuan tak silap minit ke-7...
seperti video youtube dibawah..hehe


Haa then score lg satu, kali nie ketua pasukan lah yang score..

Mantap tak mantap semuanya dari jarak jauh oleh Aidil & Safiq Rahim..

Dekat bawah ni video dari youtube yang kedua..Tengok jangan tak tengok...hehe


Den malas nak cerita lebih, haha sebab Taiwan@Chinese Taipei diorang dapat 3 (tiga) penalty bro...hoh!

Tak ke sakit hati, tapi macam manapun dari 3 penalty tu dua sahaja yang gol, lagi satu gol diorang fail...
lagi satu gol, Taiwan dapat dari sepakan sudut yang termuntah...

Apapun bukan den seorang sahaja yang bengang, kawan2 fb den pun bengan gak dengan ref dari VIETNAM tu, pelik pun ada, ada ke patut sampai 3 penalty depa dapat...aduhh!


Apa2 pun Malaysia main best sebab diorang main sebagai satu pasukan, walaupun aku tengok diorang macam takut2 dekat Xavier yang kononnya pemain yang berpangkalan di Eropah iaitu di Belgium..hoh!

Tak lah hebat sangat sebab player2 Malaysian more better in passing & pass through, mungkin tak ada rezeki diorang score kecuali dari jarak jauh..

Alhamdulillah Mas dapat teruskan ke pusingan kedua bertemu Singapore akhir bulan ini walau kalah second leg 3-2 di Taiwan, tapi secara agregatnya Mas layak selepas menang 2-1 di bukit jalil pada first leg yang lalu...hoho

Walaupun kita tak penuh dekat stadium Taiwan, tapi saya yakin rakyat Mas keseluruhannya mendoakan mereka bermain walau dimana saja berada..!

Ranking Mas yang terbaru pada tangga ke 144, itu pun saya tengok di web ini http://www.fifa.com/worldfootball/ranking/lastranking/gender=m/fullranking.html#confederation=0&rank=205&page=3,..
hehe jom tengok..!

Biar kita berbeza pandangan dalam segelintir perkara seperti politik, tapi kita tetap dalam kewarganegaraan yang sama iaitu Malaysia...

 Bendera Malaysia

 Jersi Malaysia
Malaysia

Walau saya tak pandai main bola, saya tetap minat bola...hehe

Saya sayang Malaysia..
Jadi kalau benda baik tu kita doa lah sama2, kita sebagai anak2 muda yang mencorakkan masa depan negara...Pemain terMUDA Mas dalam match tadi umur 20 tahun kowt...Hebat kan!
hehe semoga jumpa lagi...

Yang Baik itu datang dari Maha Pencipta, Yang Buruk itu kelemahan & kekhilafan diri sendiri...
~Wallahualam~







Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mantap tak?